Pages

eurodio camp...bhagian 2...

LALALALALA...kali ni ap lagi la ek yg ak nk bebelkn...emmm...actually it's all about peers...heheh...maybe some of u knw what is peers right...peers is someone who help others..in other meaning...counselor...now...i will continue what we have done in eurodio camp...

first and for most...which n what activities we will done???emmm...let me think first...haaa....jungle tracking...oh no...i scared with jungle..heheh..did all of u want to knw???it's just a gimmic...heheh...nobody will scared with jungle right...nothing there...just..tree,n beautiful scenery...
haaa....ni la air terjun sungai pisang....place which all of us will go 4 our jungle tracking...maybe all of u feel mysterious coz this place call as sungai pisang...maybe it shape like banana...who knw right....heheh


my beloved frenz..possing first before we continue our journey...





me,hajjar n i forgot her name...hehehe...soorryyyy...



snap!!!!!



oh no..emmm...take pic again...it's ok coz it will be our memory together..





our last pose before leaving sg pisang








this is my last sem at cfs iium...so...i will rememmber this memory until my last breath...hehheh..thankz 2all my frenz especially...pika,jdie n hariza coz be my camp mate...hahahah...at main camp i really22 hope we can do this same thing again,...









where should we go after this????haaa....ZENITH 3(smka simpang lima)....our next activities ...we love we care...







aku n dia...

mmm...cinta??mang akan lahir dalam diri setiap manusia...tp...cinta yg suci bukan mudah untuk ditemui.....skrang...ak faham apa i2 maksud cinta..cinta yg suci adalah cinta yg tidak bersandarkan nafsu..n sebaik22 ye cinta adalah selepas perkahwinan...mst smua tertanya22 kna...ap yg ak nk ckp sbnarye...Actually...ak ada kenal sorang ni...baek sgt22..knal pn masa dlm 1aktiviti ni..orng ye nampak cm nerd tp..xpn..heheh..kami knal pn jap jew..tp...dsebabkn dunia ni pnuh dengan teknologi..kami trus berhubung..not using hp k..sb bagi ak n dia buang duit jew la guna22 hp ni..hp ak 2pn cm wujud n xwujud ew..heehe...eh..balik kat cter..emm..ak n dia ad mnat yg sama..so masa kami chat..mst la cter pasal buku22 yg kami bc..dia ni kira kaki novel la..pnah skali dia ckp ak ni cm dah ad calon...tp ak tepis..sb ye...ak mang xad calon pn..kalu ad pn dulu..dah la bd lama kn..dia slalu bg nasihat...esecially pasal agama ni..ak skrang dah jarang on9..so mang xad pluang la nk sembang dengan dia..tp..baru22 ni ak ada terbaca 1buku...hadis dlm 2kata:siapa yg menyembunyikan cintaye(xluahkan perasanye kat org yg disukaiye) ia dikira mati syahid...kalu ak pi trawih kat masjid..ad la kadag22 terserempak dengan dia..Mungkin 1 hari nanti ak akan bertemu dengan cinta sejati ak..cinta yg bukan bertemu kerana nafsu...tp bertemu n berpisah kerana ALLAH...amin...

yA ALLAH...make me easier to remmember this ayat

سُوۡرَةُ الفُرقان
تَبَارَكَ ٱلَّذِى جَعَلَ فِى ٱلسَّمَآءِ بُرُوجً۬ا وَجَعَلَ فِيہَا سِرَٲجً۬ا وَقَمَرً۬ا مُّنِيرً۬ا (٦١) وَهُوَ ٱلَّذِى جَعَلَ ٱلَّيۡلَ وَٱلنَّهَارَ خِلۡفَةً۬ لِّمَنۡ أَرَادَ أَن يَذَّڪَّرَ أَوۡ أَرَادَ شُڪُورً۬ا (٦٢) وَعِبَادُ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلَّذِينَ يَمۡشُونَ عَلَى ٱلۡأَرۡضِ هَوۡنً۬ا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ ٱلۡجَـٰهِلُونَ قَالُواْ سَلَـٰمً۬ا (٦٣) وَٱلَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمۡ سُجَّدً۬ا وَقِيَـٰمً۬ا (٦٤) وَٱلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا ٱصۡرِفۡ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ‌ۖ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا (٦٥) إِنَّهَا سَآءَتۡ مُسۡتَقَرًّ۬ا وَمُقَامً۬ا (٦٦) وَٱلَّذِينَ إِذَآ أَنفَقُواْ لَمۡ يُسۡرِفُواْ وَلَمۡ يَقۡتُرُواْ وَڪَانَ بَيۡنَ ذَٲلِكَ قَوَامً۬ا (٦٧) وَٱلَّذِينَ لَا يَدۡعُونَ مَعَ ٱللَّهِ إِلَـٰهًا ءَاخَرَ وَلَا يَقۡتُلُونَ ٱلنَّفۡسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلَّا بِٱلۡحَقِّ وَلَا يَزۡنُونَ‌ۚ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ يَلۡقَ أَثَامً۬ا (٦٨) يُضَـٰعَفۡ لَهُ ٱلۡعَذَابُ يَوۡمَ ٱلۡقِيَـٰمَةِ وَيَخۡلُدۡ فِيهِۦ مُهَانًا (٦٩) إِلَّا مَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً۬ صَـٰلِحً۬ا فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ يُبَدِّلُ ٱللَّهُ سَيِّـَٔاتِهِمۡ حَسَنَـٰتٍ۬‌ۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورً۬ا رَّحِيمً۬ا (٧٠) وَمَن تَابَ وَعَمِلَ صَـٰلِحً۬ا فَإِنَّهُ ۥ يَتُوبُ إِلَى ٱللَّهِ مَتَابً۬ا (٧١) وَٱلَّذِينَ لَا يَشۡهَدُونَ ٱلزُّورَ وَإِذَا مَرُّواْ بِٱللَّغۡوِ مَرُّواْ ڪِرَامً۬ا (٧٢) وَٱلَّذِينَ إِذَا ذُڪِّرُواْ بِـَٔايَـٰتِ رَبِّهِمۡ لَمۡ يَخِرُّواْ عَلَيۡهَا صُمًّ۬ا وَعُمۡيَانً۬ا (٧٣) وَٱلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبۡ لَنَا مِنۡ أَزۡوَٲجِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعۡيُنٍ۬ وَٱجۡعَلۡنَا لِلۡمُتَّقِينَ إِمَامًا (٧٤) أُوْلَـٰٓٮِٕكَ يُجۡزَوۡنَ ٱلۡغُرۡفَةَ بِمَا صَبَرُواْ وَيُلَقَّوۡنَ فِيهَا تَحِيَّةً۬ وَسَلَـٰمًا (٧٥) خَـٰلِدِينَ فِيهَا‌ۚ حَسُنَتۡ مُسۡتَقَرًّ۬ا وَمُقَامً۬ا (٧٦) قُلۡ مَا يَعۡبَؤُاْ بِكُمۡ رَبِّى لَوۡلَا دُعَآؤُڪُمۡ‌ۖ فَقَدۡ كَذَّبۡتُمۡ فَسَوۡفَ يَڪُونُ لِزَامَۢا (٧٧)
MEANING:Blessed be He Who hath placed in the heaven mansions of the stars, and hath placed therein a great lamp and a moon giving light! (61) And He it is Who hath appointed night and day in succession, for him who desireth to remember, or desireth thankfulness. (62) The (faithful) slaves of the Beneficent are they who walk upon the earth modestly, and when the foolish ones address them answer: Peace; (63) And who spend the night before their Lord, prostrate and standing, (64) And who say: Our Lord! Avert from us the doom of hell; lo! the doom thereof is anguish; (65) Lo! it is wretched as abode and station; (66) And those who, when they spend, are neither prodigal nor grudging; and there is ever a firm station between the two; (67) And those who cry not unto any other god along with Allah, nor take the life which Allah hath forbidden save in (course of) justice, nor commit adultery - and whoso doeth this shall pay the penalty; (68) The doom will be doubled for him on the Day of Resurrection, and he will abide therein disdained for ever; (69) Save him who repenteth and believeth and doth righteous work; as for such, Allah will change their evil deeds to good deeds. Allah is ever Forgiving, Merciful. (70) And whosoever repenteth and doeth good, he verily repenteth toward Allah with true repentance - (71) And those who will not witness vanity, but when they pass near senseless play, pass by with dignity. (72) And those who, when they are reminded of the revelations of their Lord, fall not deaf and blind thereat. (73) And who say: Our Lord! Vouchsafe us comfort of our wives and of our offspring, and make us patterns for (all) those who ward off (evil). (74) They will be awarded the high place forasmuch as they were steadfast, and they will meet therein with welcome and the ward of peace, (75) Abiding there for ever. Happy is it as abode and station! (76) Say (O Muhammad, unto the disbelievers): My Lord would not concern Himself with you but for your prayer. But now ye have denied (the Truth), therefor there will be judgment. (77)


kepenatanku berbaloi.....

xtau la knp...ak ase happy sgt22 ri ni..walaupn ak pnt sgt22 siapkn assigment iibe ni...ttbe jew ak ase dapat 1kekuatan masa buka ym ak td..xtau la npe..maybe orng yg ak tunggu22 muncul..huhuhuh..one of my frenz lor..ap la ak merepek ni..ak nk kongsi perasaan ni kat smua sb ak ase happy sgt22222....ALHAMDULILLAH

my life at cfs iium...

dah nk setahun tau ak kat iium...alhamduillah ak dapat lepas kn diri dengan segala ujian n ap22 jew la yg menimpa ak sepanjang tahun ni ak kat saneactually...ak pn xad idea sangat nk tulis tulis ap tau...sb kn bosan n bosan xtau nk wt ap...ak habis kan masa ak jap ni tulis gak la ap yg terlintas kat kepala ni tau...week depan bz la balik ak dengan segala macam pojek..maklumla budah archi..
haaa...ni la salah satu keje ak kalu bosan xtau nk wt ap..amek gambo...tah la..ble ak amek gambo ak ase happy jew tau...so sorry la ek kat kwn22 ak yg terpaksa jadi model xbergaji ni...heheh..dah jadi cam hobi tau ak amek gambo korang smua...heheh


ble pk bab mkn...ak ni simple jew...ala..senang citer ap depan mata ak makan jew..heheh...asalkn halal k..ag pn ak jarang nk mkn kat kafe slalu tapau jew..kalu ad masa ak mkn la kat kafe...2dah kira lepak lor kalu mkn kat kafe sb mst nk berjam2 la dok c2 sb ye jumpa kwn22 kn...



haa...ni la studio master ak...bro rafaei...2dia ngah tunjukkn skill dia potong buah..nk tau xknp buah2 2ad kat dalam studio kitorng??/sb ye...buah22 2kitorng beli la untuk dlukis...abes jew lukis trus jew mkn buah22 2...hehehe..2yg kat sebelah buah ad pensil warna...sb ye kitorng baru jew settel melukis...

mmmm...ni antara budak22 studio ak yg ad la masa ni...yg laen kemane tah...merayap kot...ag pn masa ni ari isnin so task xla byk sgt tau...tp ble nk menjelang waktu subbmit ad jew la yg xsiap la,xtdo la...hehehhe...2la budak archi...xtdo seminggu la selalu ye sb nk siapkn pojek...




buah ni jew la yg kne lukis n menjadi mangsa untuk kitorng mkn...tp yg kitorng plek...byk22 buah awat la lukis buah ni kn...hehehe





mmmm...ak kalu pi studio or class mang cam ni...mst nk amek gambo dlu...yela...nk simpan kat generasi akn datang tgk muka ak ni...hahahaha...mane la tau cucu22 nk tengok kan...heheh







haaa...ni la bez frenz ak...ina...dia ni teman sekoya ak tau..hehehebak kata orng kemane jew kitorang pi...mst bersama..senang kata ina dc2..ida pn dc2...hehehe...dia ni la slalu dengar cter22 n ap22 jew mst bersama tau...THANKZ INA COZ U WANT 2BE MY FRENZ...






maz???dia ni pn my frenz gak...heehe...dia ni same as ina..but sometime dia i plek ckit..heheh.xtau la nk cakap cm ne kn...heheh..tp tanpa kwn22 kat cfs 2...ak sowang22 jew kot...









mmm...actually..mcm2 ag ak nk cter...tp xtau nk cter cm ne kn...sb ye byk sgt222..ap22 kpd yg sudi kwn dengan ak...thankz sgt22...thn ni thun last ak kat cfs iium...thn depan ak ke main cam iium...yahooo...xsabo ta...2all my frenz...doakn kejayaan ak kat sni..smoga ak dapat menjadi urban planner yg berjaya....amin.....










bingkisan hati

SBNARYE..hati ak ni ngah xberapa nk tenang...npe ye...ak pn xbapa nk past...adkah tindakan ak lakukan sblm ni benar atau tidak..ak mang sgt22 buntu...tp ak kuatkan semngat n cekalkn hati ni untuk trus bertahan...
muka keriangan n senyuman mang slalu terpancar dlm diri ni...tp sbnarye tuhan jew yg tahu perasan hati ni...ak amat22 perlukan keyakinan n sokongan dari smua...ak xleh nk terlalu berserah sb kita sebagai manusia kne la slalu berusaha n byk2 kn berdoa kat Allah...

ak n dia??siapa dia??dia xlg kat ak..dia dah pi bersama yg laen..tp ak tabah kn hati ni..redo dengan ketentuan ye..ak sentiasa mendoakn kebahagiaan dia..walaupn ak tahu sekarang ni dia xbape nk bahagia dgn pengganti ak..kalu la ak bersabar dlu..mst smua ni xjadi..tp nasi dah jadi bubur..ak xleh la nk bersedih n mungkin ad hikmah dsebalik smua n..


ak masih punyai kwn2 yg sentiasa menyokong ak walaupn pada zahirye ak gembira tp batin ak menagis sentiasa..memikirkan segala yg telah terjadi..IDA KNE TABAH!!2la kata2 yg selalu ak ucapkan kat hati n diri ni...masih ramai ag yg menyayangi ak..ak tahu..dia pn masih ingatkan ak..tp ak xnk la kacu dia n penggantiku..tp ak yakin dia akn pulang kat ak ni



family!!!mereka la yg selalu bersama ak..walaupn ap yg jadi..family adalah yg pertama untuk ku..ak masih muda n byk ag yg perlu ak lakukan untuk trus berjaya...ap yg penting adalah..cita2 ku untuk menjadi PERANCANG BANDAR yg berjaya...2la cita22 ku..buat masa ni ak nk tumpukan sepenuh ye untuk study..n ak nk balas jasa ma n ayh ak..ak nk jadi cam abg n akak n jadi contoh untuk adk22..










ap22 pn..kpd sahabat22 renunglah hadis kat atas ni...smua orng mang melalukan kesilapan..tp jgn la kamu mengulangi ye ag..jadikan ia sejarah yg kamu xakn lakukan ye ag..n satu lagi pesanan untuk rakan2 yg berfikiran student uia kuar hny layak menjadi ustazah shaja...sila ubah la pemikiran anda tersebut kerana ia ye salah...






CINTA TERAKHIR

Kau Cinta pertamaku

Engkau cinta terakhirku

Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita…
Kau ayu dimataku

Satu antara seribu

Tiada tara didunia…
Mungkin kan terputus di tengah jalan

Mungkin kan terlerai tanpa ikatan

Usah ragu dengan takdir…
Mungkin kitakan berbeza haluan

Berakhirnya cerita percintaan

Segalanya ditentukan Tuhan…

video

peers erodio cam2009 part 1....

ALhamdulillah syukur nikmat Allah...settel gak kem ni...bez tau...rugi xjoin..kem ni kalu nk tau jadi kat ALANG SENDAYU ,GOMBAK.4all inf..ni la kem 1st yg ak ikt sepanjang kat cfs ni..mang sgt22 bez n bez la..xtau nk cakap...

tengok je la muka budk2 ni..xleh blah..smua ceria semacam je kan..heheh...ap xye..pnt22 main..dapat la hadiah...plg memeranjatkan..group ak ni dapat group plg cemerlang(klakar ye)hahaah...xtau la tang mane cemerlang ye 2...heeheh

ni la muka junior22 yg antara ye ikt kem i..thankz my junoir sb nk ikt kem22 dgn akak22 n abg22 ni...hahahaha...ayat orng yg blur gler22 ni..heheh


haa,...dsebalik..tawa n suka...ad gak nilai n masa n amek gambo barang2 kesayangan ni..heheh...tanpa kamera n hp ni,...gler gak la ak kat sane...ap xye...walaupn kat tengah22 hhutan still leh ag tau...contact2 kwn..line pnuh...eh...lari tajuk ni...hehehe



pasangan bahagia???eh jgan salah anggap tau,..ni la ak n jdie..mane leh lekang dari kamera..kmane je ktorng pi mst la nk amek gambo...heheh..mmm..balik pasal kem kan..kem ni sangat2 la membina n mencabar...nk tau knap x???




sb ye...kat sini la ak kneal ramai orng...cam junior n senior2 pn gak la...kat sni gak ak ase ketenangan..atlah lm ak nantikan saat2 nk release tenision akhirnya dapat gak ak masa ni tau,..heheh..da la sblm pi kem ni mcm2 la pojek ke ak siap kan..ni kira kem balas dendam la tau..(dendam nk rehat)hehehe





belon oh belon...ap la plak cter dengan belon ni...ala...snang jew tau..ni la masa buli membuli...eh silap 2..ni la masa sukan neka...hehehe..tp ala22 explore race da...pnt la gak tp xbepeluh pn...



anak dara sape ni????







that me...heheheh









malam pertama kat kem yg pnuh dengan kenangan terindah









muka 22 pelapis peersssssss









thankz kwn22 sb nk pose n amek gambo...heheeh..ap2 pn nilai2 persahabatan ni penting dalam 1perhubungan 2nk jadi erat kn...heheh











merenung masa depan...masa depan yg xtau ap kesudahan ye...












dara2 pingitan..yg sedia berkorban untuk peersss...calon222










ap22 pn yg jadi..sepanjang kem ni mst akn tinggal kn kat kita semua memori yg terindah...mst ad antara kita yg berputik rasa syg msa kem ni..sape la tau kn...heheh...kem ni mang bez n tahniah kat smua komite sb jayakan kemni dengan jaya ye..even kita nanti dah berpecah pi kuantan n gombak masa main cam nanti...2bukan penghalang untuk kita smua bersatu hati n jiwa untuk wt kem cma ni lagi...>WE ARE FAMILY<

















thankz 2all my frenz!!!

mmm...mungkin smua tertanya22 sape la kan orng yg ak xabes222 bebelkn dari ri 2...but sorry maybe in this session i did not put all my frenz(peers)..thankz 4uall...sb sudi menjadi 1family...
al kisah bermula di satu aktiviti yg menarik n tergempak la kot...huhuh...segala2 ye alhamdulillah berjalan dengan lancar tau..alhamdulillah ap jew yg kitorang rancang berjalan dengan jaya nya...smua ni dengan izin Yang Maha Berkuasa

ni la arif...my partner 2induction...budak sarawak tau..agak la ramai yg minat...ak pn xtau sebab ap...sowie...hehhehheeh...tp ap22 pn thankz 4u coz we can handle our groupb together


anpa smua sahabat2 yg gempak ni..mungkin xjadi la segala yang dirancangkan...muka cam ap jew serius semacam..tp ati...Tuhan jew yg tahu kan...




muka ak lagi...2la jdie..my frenz..dia ni sama kos dengan ak...ap xye..stiap kali meting mst ak pi dengan dia..nk pi sowang??xtau la kn..tp dia mang bez...huhuhu


hi nadia...huhuhu..2plak nadia..budak dentis...bakal doktor gg upeye...heheh..dia ni pn sama cam jdie..peneman pi meting sama22 tau..tp dia ni slalu bz...heheh






haaa...ap la yg korang xcited 2??2la muka budak22 yg xleh jumpa kamera..asal kemane jew..sama la cam kitorng mst ad muka pny la...hehehe







NI LA MUKA PENYELAMAT PLENT BUMI...AYAT CAM AP JEW AN...HEHEHEH..ish22..korang ap2 mang cam 2kan...heheh





ha...2la hadi,pijul,pika....muka22 kepenatan la yg tersnap kat sni...hehehe..ap2 pn..ok la gak kan..sb syill masih ad masa nk amek gambo...heheh...








alamak...sape yg ayu ni??










ak xtau la ap motif bdak22 ni...heheh..mcm muka boikot pn ad