Pages

KENAPA AKU PILIH KOS NI????

Haaa..nampak cam gempak je kn tajuk 2...tp sbnarnya biasa je...ramai yang xfaham kenapa aku pilih kos nie...TOWN PLANNING a.k.a URBAN PLANNING a.k.a PERANCANG BANDAR DAN WILAYAH....orang selalu tanya aku..kenapa..kenapa..kenapa...untuk merungkai segala kepeningan, kepelikkn, segala kekekekekek yang bermain di benak nie..skrang gak aku gtau kenapa aku pilih, nk sangat2 kos nie...antara sebabnya adalah....

1:MENCABAR...
kenapa aku cakap kos nie mencabar???kos nie n kos2 lain xsama tau.Penuh dengan episod2 yg perlu ditempuh (dah macam drama mlayu plak).Sepanjang 2sem kat dalam kos nie kn..dah macam2 jenis manusia aku jumpa...dari yg jenis baran....sampai la yg jenis lembut ati macam kuman(kuman ada hati ke??)..Tuhan je tahu segala cabaran yang kami semua tempuh...dari situasi xad studio malam..kne buat projek kat kafe..kne koyak...korang pny kos ad???

2:AKU TAK SUKA MELUKIS
ok..cam ne aku nak cakap ek???aku nie dulu time sekolah..budak akaaun..ttbe time u ni aku amek bidang2 lukis2 nie la plak..mang tangan aku acam kayu gak a...setakat lukis orang lidi mang aku reti..tp suh lukis bd yg estatik nie...mang aku xreti langsung la..ingat ag masa aku dok kat matrik lu...ak mang truk gila la sbjek2 imagin2 untuk lukis2 nie...sedih wo...senang kata aku ag suka la tulis2 report..pi site..tulis ak yg kita dapat..seronok tau menulis..dari sini leh nampk kn segala yg kita rasa

3:PENGARUH DARI LECTURER
haaa...masa zaman matrik lu..ak ada blaja satu sbjek nie..masa tu lecturer aku kn terangkan la kos2 yg KAED(kulliyah of architecture and enviromental design) tawarkan untuk degree..so..xtau kenapa hati tertawa dengan segala yg diterangkan pasal urp nie..aku ase nie la jiwa aku...yesss...nie jiwa aku...nie yg aku nak sebenarya..time lecturer 2terangkan pasal kos lain..aku langsung xmint sebab aa,archi,lanskp kena lukis2 warna2...

4:AKU SUKA HIDUP KUMPULAN...
senang kata aku nie xsuka hidup sorang2 la..aku suka dengan suasana aku sekarang walaupun banyak benda yang berlaku...benda nie semua mengajar aku erti pengorbanan..masa wt keje dalam kumpulan kn...masa nie la korang kenal smua orang sekeliling korang...xad la korang asyik nk pandang rendah jew kat orang lain...mang diakui bukan senang nk maju dan faham orang sekeliling kita...tapi..kita kena la cuba untuk faham...buat keja ramai2 ag bez k...berbanding korang keje sorang2..xramai yg pilih untuk keje dalam kumplan yang korang xkenal kn??tp nie la realiti hidup..nanti lambat laun..korang akan kerja dengan orang yg macam2..

Aku rasa banyak dah kot sebab2 aku dah bagi tu..sekarang nie..Alhamdulillah aku dah setahun dalam kos nie...setiap kos banyak kelebihanya yang tersendiri..apa2 pon..wt keputusan untuk belajar nie..xleh la terlalu pk minat korang je..kalu ikut minat aku dulu...aku nak amek archi..tp bila dfikirkan kembali macam2..dengan aku xreti lukis2...selagi kita diberi peluang untuk belajar..belajar la...sebab tinggi rendah sesorang tu...ilmu yang jadi ukuran..

No comments: