Pages

khas untuk saya...kamu...dia...semua...dan ....

Eh2...chak!!!!lama dah aku xupdate blog nie...penuh dah sawang2..SHUHHHHHH.....labah2 penuh dah kat sini...huh...actly...kali nie ak nk tlis satu benda yg serius!!ini serius!!!*nada cter ap??ceceter!erm...ok2..kembali kesituasi yg serius...kali nie...ak nk tlis khas untuk someone yg konon akan hadir dalam hidup ak....xhadir lagi k....jz nk verangan2 ja!!haahahhaha...xsalah kn....ok2...back to our topic...
KHAS UNTUK INSAN YG BAKAL BERGELAR RAJA DIHATIKU....

wah2,,,ayat 2..macam mengancam jew...eh silap2...bukan mengancam..tapi MENCARI JAWAPAN DAN MEMBERI JAWPN UNTUK KAMU....alamak..ayat ap la nie...xpaham lak ak tibe2..ok...abaikan jew la k...ngarut 2..skrang nie dah masuk musim2 org yg sedang BUNGA2 CINTA...nk BUAT TAMAN SYURGA...paham xayat 2???ala senang jew maknaye 2...maksudnya adalah KAHWIN!!..hahahahah...bkn ak k nk kawin..

Bila sentuh bab nie jew..kawan2 ak terutamanya...WAJIB...MESTI...EXCITED GILA!!!!!!...cik adik...cik akk,...cik abang...bukan senang k nk BINA MASJID..BINA TAMAN ni...macam2 kena didalami tau...meh2 sini...cik gayah nk cter pasangan PILIHAN HATI...PUJAAN HATI saya macam mana rupanya...kira macam CIRI2 LELAKI IDAMAN la...hope termakbul la IMPIAN ini...

1.CUKUP SOLAT 5 WAKTU..
ermm...haaa..kacang jew kn syarat 2???tapi..sekacang syarat 2pon..xramai yg ada tau ciri2 tu..bukan aku memilih..tapi..masa dah kawin nanti..nak la ak berjemaah solat same2 dengan laki ak...sweet kn...kita nie hidup kat DUNIA nie sementara jew...SO KENALAH AMALAN TU LEBIH...gurlz nie perlukan seorang lelaki yg boleh membimbing..bukan ye sorang yg akan menghancurkan seorang gurlz 2...tambahan pulak kn...AYAH AKU SELALU PESAN...KALAU NK TAHU SEORANG LELAKI ITU ADALAH PEMIMPIN TERBAIK...LIHATLAH SOLATNYA..kerna...KALAU KITA XPANDAI JAGA SOLAT..MACAM MANA NAK JAGA KELUARGA....(macam ceramah lak ak nie)...ermm..tapi apa yg ayah aku cakap 2betul la kn....

2.BERILMU
KORANG sendiri sedia maklumkan...ILMU NIE PELIA HIDUP..TANPA HIDUP KITA AKAN JADI GELAP...tanpa ilmu gak kita senang gila ditindas....sekali lagi aku nk tegaskan(cam berdebat lak ak nie...)...yg aku nie bukan terlalu memilih...ok kali nie ak nk amek lak pesanan dari MAK KESAYANGAN aku..."KALAU NK CARI BAKAL SUAMI 2...CARI LAH YG SEKUFU...."haaa...ap maksud mak ak 2???cerpikir???jap2 sape cepat aku bagi 50sen....HAAA...masa dah tamat k!!MAKSUD MAK AKU 2...kalau nk cari pasangan 2..cari la same level pelajaran dengan kita...yup..mang agak bau2 memilih a.k.a mementingkan diri disana k..tapi...xpon la kawan2 ku...PARENT kita xnk la kita hidup susah...susah macam mane 2????susah cam 2 la...hahahahha...ok2..ak serius...susah tau sekarang nie kalau xad ilmu didada..bayangkan la...orang yg ada ilmu pon senang ditipu..ni kan pula orang yg xad ilmu...OPSSS...bagi ak la kan...bila ak dah ada family sendiri...mst la ak nk seorang suami yg berjaya bimbing family kearah kebenaran...waaaaweeee..verangan suda..

3:HORMAT IBUBAPA....
BUDI BAHASA BUDAYA KITA....haaa...hormat org tua lah kire penting k untuk ciri2 idaman laki ak...ehh...bukan apa...ak xnk la dapat someone yg KURANG ASAM JAWA!!atau dengan kata yg senang KURANG AJAR!!xelok tau berkasar dgn orang tua...dah kalau kome kureng ajo kat parent teman...mang selamat la saya kick dari list...silap2 ari bulan...ak yg kick dia..hahahahha..alamak...xsopan disana...

4.ADA PEKERJAAN YG STABIL..
sape yg nk bakal suami dia tu PEROMPAK...PENGANGUR????cube angkat tangan!!xad kn....zaman sekarang nie...kalau xkerja susah wo...kalau harapkan aku je kerja..byk cantek!!!tugas seorang suami adalah melindugi n cari nafkah la...bukan ye kau kikis duit ak...eh2...sorry kalau ayat 2agak macam kureng ajarin cikit..ak bukan nk emo ap...jz nk ingatkan jew...JGN HARAP AKU AKAN TERIMA KALAU AKU SELIDIK2..KAMU ADALAH SEORANG YG TIDAK BEKERJA DAN HANYA KIKIS HARTA FAMILY JE KERJA...opsss terlebih lagi...ermmm...

5.ADA RUPA
ciri2 nie ak xmo describe sangat la...sebab nanti kena cop sangat2 memilih lak...ASAL SEDAP MATA MENDANG DAH LA KOT...xkn la ak nk amek orang yg MELUAT AK TGK KN...hahahahha


ak rasa untuk kali nie...cukup la 5nie jew dulu k...nanti selebihnya...ak update lagi..nak taip panjang2 lagi nanti korang lak nk muntah membacanya...hahahaha..ap2 pon semoga harapan kita semua akan menjadi satu kenyataan k...yes..mang aku tahu semua yg kita impikan bukan senang nk capai..tapi xsalah kn....kita mengharap...walaupun harapan itu xpasti kita akan capai....


”Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rizki yang mulia (surga).”surah an-nur:26





No comments: