Pages

BARANG YANG LEPAS..JANGAN DIKENANG...

sejak akhir2 ni..selalu sangat2 fikir benda2 yang lepas...kenapa ea???rasa sedih tiba2..entah tak tahu kenapa...muhasabah diri???yesss...mungkin perkataan tu kot yang sesuai digunakan...memang kita semua kena muhasabah diri setiap hari...fikir kembali..apa yang kita semua dah buat sepanjang hidup kita...untuk benda yang baik...BAIKLAH habuannya...tapi...kalau benda yang tak best!!!pasti..habuang ye adalah benda2 yang kita SEMUA TIDAK PERNAH MUNGKIN AKAN LUPAKAN...
KADANG2..kita terlalu kenangkan sangat2 benda yang lepas...kenapa??setiap insan ada alasan mereka yang tersendiri...ada yang takut..ada yang terlalu kecewa..bila kita buat kesilapan yang pertama..sudah pasti kita akan ingat kesilapan yang lepas sampai bila2..dan kesilapan yang kita pernah lakukan tu..akan menjadi batu asas untuk kita berusaha untuk mengelak dari melakukan kesilapan yang sama dari berulang semula..bila kita dah buat satu kesilapan...mesti kita semua akan menagiskan..yes..menangis..menangislah macam mana sekali pun...keluar airmata darah sekali pun...kalau korang semua tak sedar juga dengan kesilapan yang korang tak buat tu...tak tau la kan...
jangan biarkan halangan atau kesilapan yang lepas menjadi korang punya masalah untuk terus maju...maju...maju..maju dan pandanglah kedepan..pasti akan ada sinar mentari yang akan sinarkan hidup korang kembali...



3 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Benda yg lepas jgn dikenang..teruskan hidup utk masa depan..pasti ada sinar yg menanti..

idaida0504 said...

betul!!sokong 100000%...kena teruskan hidup

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

sokong sanngat

hidup mesti diteruskan

:)