Pages

AKU...DIA..KAMU DAN BAKAT????

salam..hye semua!haa...kreatif???kreatif???'ala mesti kau pandai buat itu ini macam parent ko kan'..EH..SILAP2...tekaan korang semua silap...entry kali ni..aku nak sentuh pasal kreatif...kalau korang nak tahu...kreatif ni..xsemua orang ada bakat terpendam tu...KREATIF ni macam mana???aku blurr la...ALA..MACAM BAKAT...bakat seseorang ni lain2..ada yang pandai MENYANYI,MEMASAK,ANYAM KETUPAT..eh..kira ok pe kalau reti anyam ketupat..kau RETI???BAKAT KREATIF ni..semua kenalah korang semua cari sendiri dalam diri korang...macam aku sndiri pun..sampai sekarang xpasti apa BAKAT KREATIF ynag aku ada..yang sudah pasti..aku xlah warisi sangat BAKAT KREATIF MAK DAN AYAH AKU!..nak tau apa dia??MEH TENGOK bawah...

1.MENJAHIT!
asal malam...dek gedek gedek...ha...cuba teka bunyi apa tu??aku bagi 5saat fikir...ok..masa tamat!jawapannya adalah mesin JAHIT!..kenapa ea??untuk pengetahuan korang semua..mak aku ni suka sangat2 menjahit..so LANGSIR dekat rumah tersayang ni...mak aku jahit...dari 5BILIK...RUANG TAMU..TEMPAT TV..TEMPAT MAKAN..mana2 jelah tempat yang ada langsir mak aku akan jahit!SETAHUN sekali...WAJIB!tukar langsir..kalau x..mesti rasa PELIK je rumah aku ni...
2.KEMAS RUMAH
AKU BUKAN TAK RETI...tapi..aku kurang rajin cikitlah..nak tahu sebab apa???SEBAB..MY MUM SUKA BUAT SENDIRI...heheh..kalau perlu je aku akan TOLONG..erm..cita rasa aku dan mak n ayah aku beza...so..diorang lagi selesalah BUAT SENDIRI..ish2...sekali sekala KEMAS..nak tercabut jugalah KAKI DAN TANGAN ni..heheh..nak tahu sebab apa???sebab AKU PNYA KEJE MESTI KENE LAP SEMUA KERUSI JATI KESAYANGAN mak aku ni..so memang selamatlah tangan aku akan berminyak2 lap..sebab ADA MINYAK KHAS untuk lap ni..bila mak aku banhagian dalam rumah..ayah aku pula..wajib di LUAR RUMAH..nak tahu kenapa??baca bawah.=)

3.BERKEBUN
walah!my dad suka berkebunlah...boleh dikatakan..seluruh LANSKAP rumah aku ni..ayah aku yg HIAS..aku ni..just suka mnyibuk2 je..hahahha..tengok ayah aku tanam pokok..cantas pokok..best2...korang TRY2 lah cakap dengan POKOK..sebab ayah aku cakap...'POKOK NI BERNYAWA..DIA SENTIASA DOAKAN KITA..DAN FAHAM APA YANG KITA NAK SAMPAIKAN...eh..macam psiko lakn..tapi..ni kira boleh hilangkan TENSION yang melanda diri..haaa..lagi satu!!rumah aku ada kolam ikan yang comel!hahah...so..bahagian tu juga..aku memang xleh amek part lah untuk try2 cuba ubah

4.BUAT PLAN RUMAH IDAMAN
eh..mak dan ayah kau arkitek ke??dengan penuh bangganya..aku jawab 'TAK'!..alhamdulillah..rumah yang aku duduk sekarang ni..hasil plan yang dilukis oleh MAK DAN AYAH aku...aku sendiri pun xad BAKAT nak imagine macam ni...xpe2..insyaAllah aku wajib!buat impian macm mak dan ayah aku ni...
5.BUAT HANTARAN KAHWIN
HAa..nilah bakat YANG AKU XDAPAT NAK WARISI!...asal aku try buat je..mesti musnah jadinya...so aku just mampu TENGOK je...kakalau SEDARA MARA aku nak KAHWIN...mak akulah yang akan HIAS BILIK PENGANTIN...BUAT PELAMIN...DAN PALING PENTING!!!BUAT HANTARAN!wah2..meriahkan...





BAKAT ni lah yang aku sampai sekarang TAK SEMUA dapat aku WARISI..insyaAllah satu hari nanti...

pss..korang silalah join contest kat blog cik jdie ni..







3 comments:

kaizen said...

aku rase cam sedap jer coklat yg kat pic hantaran tuh...xnk blnjer aku ker??

Still alive said...

follow d cne;-)

idaida0504 said...

en kaizen..nak je blanje..tapi ko la..bz je