Pages

BIAR PUTUS CINTA...JANGAN .....

korang semua pernah tak PUTUS CINTA????pernah tak????berapa kali???1...2...6...9kali???sakitkan PUTUS CINTA ni..rasa macam hilang sesuatu je..sesuatu yang bernilai...chewwwaaahhh..aku pernah juga rasa benda ni...dan SERIK untuk rasa benda ni lagi..hehehe..sesetengah orang yang putus cinta ni..ada yang berani ambil RISIKO BUNUH DIRI..hello2...dunia ni..macam xad cara lain je nak hilangkan sedih tu!..patah tumbuh hilang berganti..ITU DAH PASTI!

Entry kali ni...macam pelik sikit bunti ye...BIAR PUTUS CINTA JANGAN....korang cuba teka...apa yang tak patut putus dari hidup kita????UDARA..AIR...itu dah semestinya..tapi ada lagi penting dari tu tau!bila kita perhatikan KAWAN2 DAN SIAPA2 je yang putus cinta sudah pasti akan rasa give up...entahlah..mungkin rasa diri tu malang kot...TAPI ANGGAPAN ITU..SALAH!..sebab U NEVER ALONE IN THIS WORLD!kalau xpercaya cuba baca entry aku yang LEPAS NI...agak2..apa sambungan ayat BIAR PUTUS CINTA JANGAN ini??.....

1.JANGAN PUTUS SOLAT DAN BERDOA KEPADA ALLAH
kenapa jangan putus benda tu???sebab Allah berikah kita orang yang salah dahulu sebelum jumpakan orang yang BETUL..mungkin yang datang sebelum ini adalah ujian Allah..nak lihat sejauh mana ketabahan hati korang semua..insyaAllah bila kita hilang yang lama ni..mungkin akan ada yang lebih baik lagi yang akan muncul dalam diri kita...kalau macam aku kan...aku selalu pegang DOA NI:YA ALLAH SEANDAINYA DIA UNTUKKU TETAPKANLAH HATI DIA BERSAMA HATIKU..SEANDAINYA DIA BUKAN MILIK AKU...AKU REDHA DENGAN KETENTUANMU KERNA PASTI AKAN ADA PENGANTI YANG LEBIH BAIK UNTUK DIRI KU...korang kena redha dengan setiap ujian yang datang..SABAR..CEKAL DAN TABAH..

2.JANGAN LUPA JAGA KESIHATAN DIRI
haaa..ni satu benda yang paling penting kenalah korang jaga!kalau xsihat macam mana nak buat benda lain..janganlah asyik nak meratap,menangis,meraung..tak ada gunalah..menangis airmata darah sekali pun..xpasti lagi akan dapat balik..MATA BOLEH BUTA..kalau banyak sangat menangis tu..kalau bab makan tu!jangan lah lupa..kadang2 ada yang tak lalu makan sampai SEMINGGU!woooo..lama tu!lama yang amat sangat..perut tu boleh kombong angin banyak sangat2..ish2..kalau xlalu sangat tu..minumlah sikit..xpun..makanlah bubur nasi!tenaga penting!

3.JANGAN BUNUH DIRI!
AMARAN KERAS UNTUK ANDA..ANDA..ANDA DAN ANDA!!!jangan sesekali berani cuba untuk bunh diri..kerja salah tu!!tak kiralah minum RACUN TIKUS ke..jerut leher ke..korang jangan buat keputusan terburu2 lah..kesialah dekat FAMILY..TERUTAMA MAK DAN AYAH YANG BESARKAN KORANG...sekarang ni..macam2 berita pasal ORANG PUTUS CINTA bunuh diri..ish2..bila nak buat satu benda ni..fikir dulu baik dan buruk..masih ada insan yang sedih MENYAYANYI KORANG...

4.JANGAN DENDAM DEKAT SIAPA2 DAN CUBA JATUHKAN ORANG LAIN
eh...ada ke macam ni??aku tulis ni berdasarkan pengalaman..sebab adalah aku tulis macam ni...kadang2 kan..ada jenis orang ni..tak nak tengok orang lain yang bahagia COUPLE ni..terus bahagia...so..dia dengan cara mudahnye..mengodalah insan2 yang dia rasa boleh jadi penganti ex dia..dan dalam masa yang sama...nanti..si BOY KEPADA GIRLZ TERSEBUT..akan mintak clash dekat gurlz dia..nak tahu kenapa????sebab BOY NI NAK COUPLE DENGAN GURLZ YANG AKU MENTION DIATAS!..hello2 mina n minachi!xmaulah buat cara kotor ni nak dapatkan kebahagaiaan...korang penah rasa CLASH a.k.a putus cinta!tak payah lah nak buat insan lain rasa derita yang pernah anda rasa itu..tak elok tau!COOOLLLL...tiba2 panas lak..

5.JANGAN SESEKALI PANDANG BELAKANG
laa...takkanlah tak boleh pandang belakang walupun sikit???jawapanyan adaah...TAK BOLEH!bila kita pandang belakang...bermakna..kita akan rasa nak balik kepada si dia yang DAH TINGGALKAN KITA TU!lebih baik pandang depan dan START BUAT KEHIDUPAN YANG BARU TANPA DIA!insyaAllah satu hari nanti akan terbit sinaran yang baru untuk korang...

Aku rasa..cukuplah bebelan..aku untuk kali ni..semua yang aku tulis ni..hasil dari pengalaman sendiri dan pengalaman kawan2 aku juga..menagis dan menyesal sampai berbula2 pun tak berguna juga..sebab macam yang aku cakap tadi..YANG PATAH TUMBUH..YANG HILANG BERGANTI.....






10 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

pernah gak merasa putus cinta..
tp..mesti ada hikmah disetiap apa yg berlaku itu..
DIA lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambanya..

Betul tu..yg patah akan tumbuh..yg hilang pasti berganti.. ;)

idaida0504 said...

BETUL...setiap kejadian yang berlaku..mesti ada sebabnya kan..=)

Mr. Uzair said...

ahaha. nasihat yang baik, yang sering diabaikan mereka-mereka yang melaluinya :P

salam kenal2 :)

idaida0504 said...

sharing is caring kan=)
salam pekenalan dekat awk juga=)

rais said...

hehe.. gud advice 4 both ladies n man.. thanks..

idaida0504 said...

urwlcm..ingat mengingati tu penting kan...jangan sedih dengan ujian yang datang ni..sekal dan tabah hadapi

soooooour said...

kita relax sudah...........................................hehehe...

idaida0504 said...

hehehehe.relax2..pun kadang bila ingat..sakit ati gak kan..heheh

IFA Athirah said...

hanya masa dpt memulihkan keputusan tu :) http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

Semut Senyum said...

Cik Semut pun pernah putus cinta.. heheheh