Pages

BENAR BUAT CARA BENAR...SALAH BUAT CARA SALAH..

kamu..kamu..kamu dan kamu..pernah tak buat salah???TAK PERNAH????tipulah tu..mesti pernahkan...dalam seumur hidup kita ni...mestilah kita pernah buat salah walaupun SEKALI...baik yelah dia ni ek...SEKALI je buat salah...heheh..tapi...situasi sebaliknye ni..iaitu..jeng2..ermmm..pernah tak korang dipersalahkan dalam sesuatu benda ni..padahal langsung bukan salah korang pun!apa yang korang akan buat???MARAH???MELAWAN???ATAU DIAM????

BENAR BUAT CARA BENAR..SALAH BUAT CARA SALAH..apa makna disebalik ayat ni??kalau kita buat sesuatu yang betul tu..kita tunjukkanlah benda ni betul..tapi..jangan riak pula!nanti orang menyampah...elok2..orang percaya...terus orang hilang percaya dengan apa yang korang nak sampaikan..nak tahu sebab apa???sebab...orang menyampah dan mugkin rasa nak pukul...lempang je dengan kenyataan korang tu..huhuh
u..

tapikan..ada setengah orang ni..bila dia bercakap BENAR...dia buat muka orang SALAH pula...aish..kan dah buat orang RAGU-RAGU...tak ke mendatangkan BAHAYA FITNAH..free2 bagi orang dosa..KORANG MESTI BERANI BERKATA BENAR!aku ulang kembali...BERANI BERKATA BENAR!cuba bersuara lantang dan cakap apa sebenarnya yang terjadi..korang tak boleh buat orang tindas korang...tabur FITNAH DAN CAKAP BENDA YANG SALAH PASAL KORANG...dah korang buat betul dan cakap benda yang betul dekat orang..insyaAllah orang akan percaya..yang penting..korang JUJUR DAN IKHLAS sampaikan sesuatu benda ni..

bila kita buat salah...cepat-cepatlah betulkan kesilapan yang kita dah buat tu..bila dah bat salah pun..kena BERANI berhadapan dengan kesalahan yang korang dah buat...TERLAJAK PERAHU..MASIH BOLEH DIUNDUR..TERLAJAK KATA DAN PERILAKU..SENDIRI TANGGUNG...jangan pula...sendiri buat salah..pergi menuding jari kesalahan tu kepada insan2 yang tidak berdosa...kesian orang tu..dah kena menanggung kesalahan yang korang buat...lebih baik...setiap orang mesti ada buat salah...janganlah takut untuk berhadapan dengan kenyataan..KESALAH YANG DIBUAT..MENGAJAR KITA UNTUK MENJADI LEBIH BERHATI-HATI SELEPAS INI...bila orang dah tahu kesalahan korang...dan kalau2 lah ada insan2 yang berkenaan marah..TAK PAYAH SENTAP2 TAU...buat ia sebagai satu ikhtibar



8 comments:

rais said...

hehe.. sy ske bl org slahkn sy wlupn sy xwt.. wlupn sy xbsalah..

idaida0504 said...

aik..apake pelik dea ni..hahah

rara pinkmafia said...

hmm pape pun fitnah tu mmg salahjgn lah menfitnah.apa yg korg dpt.ntah lah.tak paham.

AINI CHE DIN said...

pernah dipersalahkan jugak atas bnde yg tak pernah wat...but i believe ALLAH still with me..after few years, org dah nmpak kesilapan org yg menuduh sy tu..cuma cepat atau lmbat ALLAH nk tunjuk tp pa pe pun SABAR yg penting....

Semut Senyum said...

buat balik dibalas baik.. buat jahat pikirlah sendiri... yang salah tetap salah..yg baik pasti dilindungi Allah.. =)

idaida0504 said...

betul tu...apa2 pun..sabar bila tempuh sesuatu cabaran tu penting

azam said...

yelah.....jangan asyik fikir diri sendiri betul....timbang² apa yang orang katakan tentang diri kita....kalau rasa betul sangat bawak masuk court....biar mahkamah tentukan siapa benar, siapa salah...salam singgah dan follow: http://laman-ayahsu.blogspot.com/

tia @ Ini Kisah Tia said...

uish , kalau Tia . selalu jugak dipersalahkan atas kesalahan yang Tia langsung tak buat . tapi nak buat macamana . cakap banyak pun tak dipercaya . diam aje la ..