Pages

DIAM..TAK BERMAKNA SUKA...BISING..TAK BERMAKNA BENCI

eh2..tajuk entry tu...MACAM ADA KAITAN JE DENGAN AKU!..yes..tajuk atas tu..majoriti antara kita semua pernah rasakan!DIAM TAK BERMAKNA SUKA..BISING TAK BERMAKNA BENCI..kenapa aku tulis benda ni??nak tahu sebab apa??sebab ada antara kita ni..SUKA DIAMKAN DIRI KALAU TAK SUKA SESUATU ITU..dan akan BISING MACAM LANGAU..KALAU SUKA SESUATU!

diam..diam..aku jatuh hati padamu...eh..silap2..diam..diam..sebenarnya aku BENCI kamu!..eh..kenapa pula ni..diam2 bukan bermakna suka ke??ORNG DULU2 PUN SELALU KATA..'diam bermakna sukalah itu!'..kalau kita tengok cerita zaman2 dulukan..si gadias akan DIAM DAN LARI bila ada orang pinang...so..orang tua2 akan rasa anak dia setuju la tu...TAPI..situasi itu dah berubah..sekarang dah lain..BILA DIAM DAN LARI..kalau ada orang pinang tu..tak pasti lagi sebenarnya anak dia suka..apa tak ye..budak2 sekarang majoriti..semua cari jodoh sendiri..kira dah ada calon dihatilah!hehehe...kadang2 kalau ada yang tak suka..ada yang sanggup LARI RUMAH!HELLO...APA CERITA!kalau dah suka
.cepatlah KAHWIN..

UNTUK BAB YANG BISING TU PULA...ala..kadang2 orang yang suka buat kecoh dan bising2 kat korang tu..sebenarnya...dia nak usha a.k.a mengorat korang!mungkinlah kot!hehehe..tapi selalunya..orang yang bising2 ni..bising dekat kita sebab dia ambil tahu semua pasal kita..dan tak nak kita buat salah atau buat sesusuatu yang tak eloklah..yes..memang kita tak suka orang bising..marah..kutuk kita..disudut negatif ye..macam orang ni nak jatuhkan kita je!tapi...anda...anda..anda dan anda SILAP!..kita pandang jelah positif jelah!gunakan benda ni sebagai KAYU UKUR UNTUK KITA BERUBAH!..

cuba korang ambil contoh yang terdekat..MAK SIAPA YANG TAK PERNAH MARAH ATAU MEMBEBEL??bila diorang membebel..mesti korang rasa..macam GERAM je kan..MAK TAKKAN MEMBEBEL KALAU TAK ADA SEBAB..mesti ada kesalah yang korang dah buat tu...dalam kemarahan tu...ada maksud yang kita kena cari sendiri!setiap yang terjadi didunia ni...ada sebab ye!anda...anda..anda..dan anda kena cari sendiri punca seseorang tu bising dekat kita..

rasanya orang yang BISING ni..lagi BAGUS DARI ORANG DIAM...sebab apa ea??sebab orang diam ni..BAHAYA!...sebab orang diam ni...suka BERDENDAM...sebab diorang tak nak luahkan perasaan diorang...bukan tak nak...TAPI TAK RETI!....JANGAN DIAM2 SANGAT..NANTI BOLEH SAKIT KEPALA PENDAM LAMA2..lebih baik jadi orang yang BISING2 ni..apa yang dia nak cakap..orang tahu..tapi..JANGAN OVER sangatlah BISING TU!..nanti orang menyampah pula..

rasanya..korang dah fahamkan..maksud DIAM TAK BERMAKNA SUKA..BISING TAK BERMAKNA BENCI ...maka..korang akan fahamlah kan..kenapa orang suka diam dan bising...apa2 pun..kalau orang tu diam..lebih baik korang tanya dulu sebelum buat sesuatu keputusan...DIAM TAK BERMAKNA SUKA=)





13 comments:

AdyBudika said...

diam juga tak bermaksud membisu

idaida0504 said...

betul tu!..heheheh..sokong!

SoLy SoLicious said...

betul2.....diam diam ubi, tersengkang dh....bukan berisi lagi dh..haha

i'm ezza haniza said...

diam diamm ,..aku jatuh hati padamu..hehehe

http://takkeciksgtpown.blogspot.com/2011/06/toilet-duduk-vs-toilet-cangkung.html

idaida0504 said...

diam yang pasti xad jawapan ye

rais said...

hehehe.. diam2 aq ske pdmu.. nice la entry bru haida.. i like

idaida0504 said...

thnkz!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

betul tu..selalunye org yg diam tu lah yg bahaya..
Diam2 berisi.. ;)

idaida0504 said...

tahu xpe...dendam2 nanti gila boleh jadi

ayie said...

so kene bising la baca blog ni sbb suka..hehe

idaida0504 said...

bising je..lagi bising..lagi bagus..huhuhuhu

::contengan hati::)) said...

diam lebih baik dari berkata-kata kan ;)
diam tak semestiye kalah kan
just chill wee

tia @ Ini Kisah Tia said...

oh itu adalah Tia . Tia memang seorang yang pendiam .. tak banyak cakap tapi banyak memendam ..