Pages

KETENANGAN YANG DICARI SUKAR DITEMUI...

pernah tak rasa sedih...geram...bengang...arrrrgghhh....(emo tiba2)..apa yang korang akan buat bila alami situasi...MARAH ORANG???CAMPAK2 BARANG???TIDUR??BUNUH DIRI??eh2...jangan2 tu salah!..bila marah selalunya kita tak akan fikir perasaan orang lain...eh...tak mau..xmau...xelok sakitkan hati insan lain..lagi2 insan yg kita paling SAYANG....

'ida pernah rasa tenang dan hidup tanpa masaalah tak??'satu soaalan yang kawan aku ajukan tadi...tipulah kalau aku jawab aku tak pernah ada masalah kan...nampak sangat menipunya...kalau rasa TENANG TU...rasanya jaranglah juga..sebab setiap hari pasti akan ada benda yang tak senang dihati akan kita lalui..MASALAH ITU DAN INI..TAPI..KITA TAK BOLEH salahkan masalah yang kita dapat tu..paling penting..tak boleh..PUTUS ASA...setiap ujian yang kita tempuh ni ada HIKMAH DAN SEBAB DISEBALIKNYA...kena cari sendirilah..masing2 dah besar..pandai FIKIR sendiri kan...

BUKANKAH DENGAN MENGINGATI ALLAH AKAN MENJADIKAN KITA LEBIH TENANG...lebih bersemangat nak lalui saat2 kehidupan kita ni..ketenangan ITU ADALAH SATU KEBAHAGIAAN UNTUK KITA..kalau hati..jiwa... tak tenang susahkan nak buat satu kerja...=)


"biarlah kekusutan itu terlerai, biarlah badai itu berlalu, biarlah derita itu pergi, biarlah suka itu hadir, biarlah nostalgia menjadi kenangan, biarlah air terus mengalir tenang, walau apapun rintangan hadapi dgn tenang, segala yg Allah beri ada hikmahnya..."

4 comments:

Freaky said...

bila marah dan bengang, freaky suka makan. huhu jahilnya

idaida0504 said...

hahahah..biasalah tu...selalu gak buat cam tu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

pernah juga alami situasi begini..
klu dh mcm ni..lily lebih suka mendiamkan diri..Xnk diganggu..berseorgan utk menenangkan pikiran..

Siti Safiyyah said...

ss kalo rasa macam nak marah jek, masuk bilik pastu tido. haha. sure legaa. but yes, mengingati Allah pon salah satu cara terbaik! ;)