Pages

KALAU AKU BUKAN TOWN PLANNING STUDENT??

wawawawaaaa..kenapa la pula tiba2 aku sentuh bab ni??nak tukar kos ke??eh...xla...xmungkin sama sekali..pernah tak korang rasa nak cuba macam2 kerja??mungkin benda tu macam satu angan2 je la kn..tapi xsalah juga kan kita berangan jap...haa..macam aku...ada cita2 yg xkesampaian ok!!...tup2..skrang ALHAMDULILLAH...AKU STUDY KAT UIA DALAM JURUSAN YG AKY XPERNAH IMPIKAN....kenapa ea jadi macam tu?rezki aku la kot kn...tapi enjoy babe...

OK...skrang balik semula kat tajuk atas 2...KALAU AKU BUKAN TOWN PLANNING STUDENT...apa ea aku akan jadi???polis???tentera???perompak????eh...PEROMPAK??xmungkin terjadi..ok sekarang ni..aku nk share something kat korang smua...

1.GURU
SELAMAT PAGI CIKGU!!wah2..teringat zaman2 sekolah dulukan..kita semua selalu bagi salam kat cikgu..(tapi kadang2 langsung xbagi sebab tiba2 je cikgu dah masuk n excited nk mengajar)..jadi cikgu ni best...itu lah yg kawan2 aku pernah cakap..mana kau tahu best???M.E.N.C.A.B.A.R..itulah perkataan yg aku boleh bagi..aku dulu pernah jadi kejap je...(guru sandaran tak terlatih je)...M.E.N.C.A.B.A.R gila2..nak tahu kenapa??sebab kerenah manusia ni macam..student pun macam2 jenis ada...

2.PRAMUGARI
hahahhah..tinggi aku memang cukup kot kalau nak jadi pramgari..best kan bekerja di awan biru tu..jalan sana sini..kira melancong la..TAPI...hajat nak mencapai CITA2 aku memang xboleh nk disampaikan...NAK TAHU KENAPA???sebab...PARENT AKU HALANG...=(..tapi..xpelah kn...SEMUA INI ADA HIKMAHNYA...

3.ARKITEK
wah2..ada hati lagi kau nak jadi arkitek!!!suruh drawing pun xberapa nak lepas..tiba2 je verangan nak jadi benda tu...ALA..relax2..jangan sentap2..aku just cakap je...JADI ARKITEK NI SANGAT MEMERLUKAN KESABARAN...kenapa ea???korang yg hobi suka TIDUR..xboleh la nak bercita2 jadi arktek..KENAPA??ok..meh aku jawab...BILA DAH JADI ARKITEK!!korang kena dan wajib gila2 stay up malam2..korang kena pandai imagine untuk create smothing yg berguna untuk nusa bangsa dan negara...wah2..skema tiba2 pula...tapi satu advantage tau..sebab korang boleh draw rumah impian korang...

4.WARTAWAN
wartawan???helo..sesuai ke??entah la..kalau suruh aku jadi wartawan kat MELODI..boleh la kot..sebab aku suka gosip2 nie..ish2..dosa2..xelok banyak sangat gosip2 nie..xelok la der..nanti masuk api neraka(adik sedara aku selalu cakap=))..bila jadi wartawan..korang akan tahu macam2..terutama ISU SEMASA bukan GOSIP PANAS je..hahahah..kepada yg suka muka muncul kat tv..nak jadi popular cepat...memang sesuai la KERJA ni...

Aku rasa ni je la kot buat setakat ni..cita2 yg pernah aku impikan..sebenarnya banyak lagi..banyak macam gunung..huhuhuhuhu

4 comments:

Unknown said...

whh..bnyak nih cite2..baguss2 :)

idaida0504 said...

sharing is caring kn=)

kaizen said...

selamat pagi cikgu!!!!

idaida0504 said...

hahahhaha...teringat zaman sekolah...seronok