Pages

JALAN2 SEKITAR MELAKA.....

MELAKA...MELAKA...yes melaka...masa buat projek URBAN DESIGN yang lepas...aku dan stdiomate aku ditugaskan untuk kaji2 tempat dekat sana...wahhh...memang banyak kali dah pergi sana..tapi tak pernah terfikir pun kaji tempat2 yang bersejarah di sana...bila dapat peluang ni...wah...macam2 aku belajar...terutama tentang bangunan2 lama ni tau..bunyi macam senang je kan...tapi..susah sebenarnya...macam2 benda kena tengok...kiranya..teliti habislah!masa buat assigment ni..memang pening sangat!sebab bermacam2 kriteria kena ada dalam benda ni:-











bila dah melawat dan menjiwai tempat ni...chewwwaahhh...kita akan rasa lebih menghargai tempat2 ni...dan rasa nak peliharanya...sebab MELAKA dah menjadi bandar warisan dunia...penting untuk warisan akan datang tahu sejarah tempat lahir mereka...sebab...sejarah dahulu akan mengajar kita lebih menghargai apa ang kita ada sekarang ni..=)

6 comments:

Hans said...

ohoiiiiiiiiiiii
tengok gambar nih rindu aku dkt Melaka
3 tahun belajar sana
memori betul tempat2 dalam gambar nih

Wanita Sensitif Kan? Setuju Tak?

Jaedie said...

gambor 1st tu ko nak usha budak tu ke??

idaida0504 said...

hans:sane memang bez!huhuh
jadie:adess...2snap secara xsengaja babe!

ABU said...

argh!! aku tak pena sampai melaka lagi...

Bui Idzra Ryn said...

bui pernah sekali jer melawat melaka..tu pun melawat adik bui,dia kerja kat melaka..

idaida0504 said...

takpe2 nanti sampaikan melaka tu ek..hukhuk...xjauh pun